SIMA 2017: Swin Car stil alternatief voor quad

Voor wie een quad te luidruchtig is, of teveel vervuilende brandstof verbruikt, is er een alternatief. De Swin Car heeft vier aangedreven wielen met elk een eigen elektromotor.

De Swin Car is bedacht en wordt gebouwd in Frankrijk, in eerste instantie voor hobbymatige doeleinden. De maker kwam er achter dat zijn vinding dienst kan doen als stil alternatief voor de quad. Maar de circa 180 kg zware Swin Car, heeft op enkele punten nog iets meer te bieden dan de quad. Het gaat dan om comfort. De vier wielen zijn zo onafhankelijk aangedreven en opgehangen, elk wiel heeft een soort van bladveer. Door de ophanging kan de ‘cockpit’ onafhankelijk bewegen van de wielen en zit de chauffeur vrijwel altijd recht. De flexibele constructie maakt de Swin Car geschikt voor onherbergzame terreinen.

Lthium-ijzerfosfaat

De lithium-ijzerfosfaat accu’s zijn weggewerkt in de bodemplaat, waar de voeten van de chauffeur op rusten. De chauffeur heeft zijn voeten overigens niet nodig. Zowel versnellen als remmen gaat met flippers achter het stuurwiel. Laden van het accupakket zou twee uur duren. Op een vlak terrein zou het met een constante snelheid van 25 km/h maximaal vijf uur meegaan, maar gemiddeld vier uur. De maximum rijsnelheid is overigens 30 km/h.

Op de aanhanger kun je maximaal 100 kg laden. De prijs van de Swin Car is zo’n 12.500 euro. De bouwer laat weten bezig te zijn met een autonoom rijdende versie van de Swin Car voor bijvoorbeeld het gerobotiseerd strooien van granulaatkorrels of het plaatsen van insectenboxen.

20170225_SIMA_swin-car_1

20170225_SIMA_swin-car_2

swincar-detail_resize-560x373

Deel dit bericht via:
Facebook Twitter LinkedIn Email

Helpt u ons in twee minuten deze website te verbeteren?

Als uitgever van Mechaman en Tuin en Park Techniek zijn wij continu op zoek naar hoe we u als lezer nog beter van relevante en nuttige informatie kunnen voorzien. Daarom willen we u graag wat vragen stellen.

Ik doe mee!
Mis geen enkel bericht met de Tuin en Park Techniek nieuwsbrief
E-mail:

Reacties zijn gesloten.