Favoriet

Blog

Daar is ie dan eindelijk!

Vorig jaar heb ik de knoop doorgehakt. We gaan in het smalspoorsegment over van Mc Cormick naar Fendt. Afgelopen week werd de trekker afgeleverd.

Alweer acht jaar geleden namen we het bedrijf MGG over. De smalspoortractoren waren van het merk Mc Cormick. Wij zijn met dit merk naar tevredenheid verder gegaan. Bovendien hadden en hebben we nog steeds een bijzondere klik met de dealer Van Driel uit Luttelgeest.  Zo’n mechanisatiebedrijf die altijd voor je klaar staat en in oplossingen denkt is ons veel waard.

Toen ik op het punt stond een andere trekker te kopen en omdat onze Cormick F95 aan vervanging toe was, stond ik voor een lastige de keuze. Wij vergen nogal wat van deze trekkers, veel divers werk, van gras zaaien, werkzaamheden op de sportvelden, tot zwaar aftakaswerk zoals stobbenfrezen, pulverfrezen en bladzuigen, we doen het allemaal met deze trekkers.

Ik heb offertes opgevraagd van  zowel een Mc Cormick F110 en een Fendt 211. Is dit appels met peren vergelijken? Ik denk het wel. Fendt biedt in dit segment een vario aan. In ons vak is dit een uitkomst. Niet meer koppelen en schakelen is een behoorlijke verbetering, want wij werken vaak in  beperkte ruimtes.  Het heeft mij ook altijd verbaasd dat er geen ander trekkermerk is die in dit segment ook met een vario optie is gekomen.

Toen ik de offerte van de Fendt ontving moest ik wel een paar keer slikken. Dat zijn toch hele bedragen!  Ik ben gaan rekenen en nog eens gaan rekenen. Kostprijs per uur, daar draait het bij ons om.  Ik zat in dubio, ik kwam er niet uit. Mijn broer Dirk  kwam met de uitkomst: ´volg je gevoel, die laat je niet in de steek´ Ik heb uiteindelijk toch voor de Fendt 211 gekozen.

Waarom? De doordachte techniek, de verwachte reductie van het brandstofverbruik bij zwaar aftakaswerk en het gevoel.  Mijn schoonfamilie  stuurt al jaren storingloos rond met een Fendt.  Van de week hebben we de Fendt 211 in gebruik genomen, we zijn perfect bijgestaan door dealer Mecha-Service bij aflevering.