Favoriet

Blog

Druk

Het voorjaar komt er in rap tempo aan. Wat zeg ik, het is er al. Na een paar dagen fikse vorst, waardoor er weinig tot geen werk in de tuin gedaan kon worden, stapelt het werk zich nu ineens op. Hoveniers krijgen het druk. Ontzettend druk.

Het voorjaar komt er in rap tempo aan. Wat zeg ik, het is er al. Na een paar dagen fikse vorst, waardoor er weinig tot geen werk in de tuin gedaan kon worden, stapelt het werk zich nu ineens op. Hoveniers krijgen het druk. Ontzettend druk.

De telefoon staat niet stil. Particulieren, maar ook bedrijven, bellen met werk nu ze de eerste zonnestralen door zien breken en het gras horen groeien. Dat is niet erg. Werk is leuk. En veel werk is mooi. Maar helaas hebben de opdrachtgevers steeds minder geduld. Vandaag bellen, is morgen aan de gang. Tenminste, dat verwachten ze. Dat kan natuurlijk niet. U kunt wel iets schuiven, maar de planning is gemaakt en heel veel rek is er nu ook weer niet. Het gevolg laat zich raden. Klanten raken geïrriteerd als u aangeeft dat het u niet lukt om binnen de door hen gestelde termijn aan de klus te beginnen en ook af te maken.

Het is de tijd. Alles moet snel en liefst gisteren af. Wat je vandaag besteld moet er morgen zijn. Het is allemaal de schuld van het internet… Internetwinkels versterken het gevoel van snelheid immers als geen ander.  Daar bestel je vandaag en het is vanavond of anders morgen al in huis. Die snelheid spreekt iedereen aan en wordt langzamerhand gewoon. Dat niet iedere sector aan dat verwachtingsbeeld kan voldoen, is vervelend voor de klant. Maar met een beetje uitleg zullen ze er toch begrip voor op moeten kunnen brengen. Zou je denken. Daar moet je dan zelf natuurlijk ook wel weer tijd voor op willen en kunnen brengen. Soms is het gemakkelijker maar niet beter om korzelig en kortaf te reageren. Zeker in drukke tijden…

Gerelateerde artikelen