Het Oostenrijkse Pöttinger biedt op haar Jumbo opraapwagens nu het Knorr remsysteem aan, afkomstig uit de vrachtwagen-industrie. Zo kan de wagen wordt uitgevoerd met een elektronisch remsysteem (EBS) en een rol stabiliteitsprogramma (RSP).Door gebruik te maken van deze techniek kan er sneller worden gereden bij ladingen met een hoog zwaartepunt. De combinatie gaat namelijk minder snel scharen en rolt niet om. Het RSP systeem, wat staat voor Roll Stability Program, zorgt ervoor dat ieder wiel onafhankelijk remt bij een plotselinge manouvre, of in de bochten. Sensoren in de hydro-pneumatische vering meten de druk en vertalen dit naar een elektronisch signaal. Mocht de stroom plotsklaps wegvallen dan blijft het ABS-systeem functioneren doordat het stroom van de remverlichting gebruikt.Wagens uitgerust met EBS (Electronic Braking System) kunnen door trekkers worden getrokken die voorzien zijn van ABS, of een standaard trekker met EBS-module. Voor het remsysteem heb je namelijk een speciale ABS-aansluiting nodig.  Grote voordelen van het systeem zijn volgens Pöttinger het meer gelijkmatig remmen waardoor slijtage aan de remmen verminderd.