Log hier in om het maximale uit uw abonnement te halen.X
Favoriet

Blog

Mobiel internet

Het is nog niet zo lang geleden en misschien is het nog steeds wel zo, dat je op je zolderkamertje achter een grote computer zit met een nog groter beeldscherm. Je zit er alleen achter op een rustige dag. Een dag dat je er echt tijd en zin voor hebt.Door het trage internet en het te langzaam openen van de programma’s haalde je het toen niet in je hoofd om dit even tussendoor te doen. Geduld was en is nog steeds een noodzaak.Waar er voorheen geen keus was, bestaan er hedendaags meerdere uitwegen om snel en flexibel te werken. Smartphones, tablets en notebooks kunnen beschikken over mobiel internet. Mobiel internet, het wordt zegt het al, altijd en overal online zijn.Steeds meer Nederlanders maken gebruik van mobiel internet. Dit blijkt uit cijfers van KPN, T-Mobile en Vodafone. Het mobiele dataverbruik ten opzichte van een jaar geleden is bij KPN met meer dan 80% gestegen. Bij T-Mobile betreft het een stijging van 128% en bij Vodafone 85%.Een verklaring van de grote stijging is het 4G netwerk. Hierdoor heb je sneller internet op je smartphone. Sneller internet heeft het voordeel dat je meer en makkelijker kunt downloaden, dus meer gebruik gaat maken van je smartphone. Ook het aantal smartphone bezitters neemt enorm toe. Op het moment van schrijven beschikt 72% van de Nederlandse bevolking over mobiel internet. Vergeleken met vijf jaar geleden was het percentage veel lager, namelijk 28%.In dunbevolkte gebieden met veelal agrarische doeleinden is vaak geen glasvezel, kabel of dsl beschikbaar, maar wel mobiel internet. 2G, 3G en 4G over de laatst genoemde claimt KPN landelijke dekking. Nu is het aan de agrarische sector om mee te gaan in deze technologie. Laat een smartphone app ontwikkelen, zodat jouw klant altijd en direct kan werken met het programma dat gekoppeld is aan jouw bedrijf. Ga eens bij jezelf na, heeft jouw bedrijf al een mobiele toepassing? Hoeveel van jouw potentiële klanten negeren jou nu? En hoeveel potentiële klanten negeren jou over een jaar, als ook de agrariër niet meer zonder zijn smartphone kan?