Eind 2014 is de SmartTrax te zien op de Eima in Italië.
Bij de introductie van de T8 op rupsbanden heeft New Holland de nodige aanpassingen verricht. De vooras en de voorasvering zijn veranderd. De rupsen zijn ook geveerd. En omdat de rupsen onder de cabine gemonteerd worden, zijn ook de opstap en de tank veranderd.
De rupsen worden gemonteerd onder de T8.380, T8.410 en de T8.435. De trekkers hebben vermogens van 280, 300 en 320 kW (382, 409 en 435 pk) en een CVT-transmissie. Momenteel kennen we de T8.435 als het topmodel T8.420.
Het grootste voordeel van de rupsen is volgens New Holland het feit dat er op de kopakker scherp gedraaid kan worden. Het belangrijkste doel bij de ontwikkeling van de rupsen was volgens de fabrikant de verlaging van de bodemdruk. De makers zeggen met de rupsen tot ruim 60 procent meer contactoppervlakte te hebben in vergelijking met de standaard band. “Enkele tracks aan de achterzijde hebben voordelen ten opzichte van dubbele tracks”, vertelt Nathan Graham, SmartTrax kenner van New Holland. “Wat ik daarmee bedoel is dat de SmartTrax wendbaarder is en geen grote zandruggen achterlaat bij het draaien op de kopakker. Bovendien lopen de rupsen redelijk in het spoor van de voorwielen, dus is er minder sprake van spoorvorming.”
update 1-9-2014: Er komen 3 T8 trekkers met SmartTrax naar Europa om de interesse te meten. Een ervan komt ook naar de Benelux. De uiteindelijke marktintroductie zal september 2015 zijn, zo laat New Holland weten.