Veldhuizen uit Groenekan (Ut.) heeft de as-constructie en de laadbak van de 3,5 tons tandemdiepladers gewijzigd. Volgens de trailerbouwer was dit noodzakelijk om elektrische machines veilig te transporteren.
Het is de trailerbouwer opgevallen dat het zwaartepunt bij het transport van elektrische machines verder naar achteren ligt. Om ervoor te zorgen dat de dieplader veilig en stabiel achter de auto hangt, heeft de fabrikant de assen 30 centimeter naar achteren verplaatst. Ook heeft de fabrikant de laadbak vergroot van 4,0 naar 4,5 meter. De bakbreedte is gelijk gebleven; 1,8 meter.
De tandemdieplader heeft een laadvloerhoogte van 38 centimeter. Om het laadvermogen gelijk te houden, heeft de fabrikant de as-constructie gewijzigd. Hierbij zijn de remkabels van de oploopremmen hoger gemonteerd. Dit verkleint de kans dat de kabels achter obstakels blijven hangen.
Veldhuizen stelt de nieuwe dieplader voor aan het grote publiek op de Technische Kontakt Dagen, 8 tot en met 10 juni in Almere (Fl.). De tandemdieplader is vanaf 1 juni al wel leverbaar en heeft een vanafprijs van 11.300 euro exclusief btw.