Deutz-Fahr vernieuwt 6- en 7-serie

Deutz-Fahr heeft de 6- en de 7-serie vernieuwd. De trekkerfabrikant heeft de gelegenheid aangegrepen om trekkerseries ook op andere vlakken dan de motor flink aan te passen.

Zo hebben de nieuwe trekkers een motorkap gekregen met dezelfde strakke familielijn als de 2,5 jaar geleden geïntroduceerde 9-serie. Net als de 9-serie is er geen contact meer tussen de motorkap en de cabine, waardoor amper trillingen aan de cabine worden doorgegeven.

Onderhuids is vooral de nieuwe powershiftbak interessant. De bak telt 30 versnellingen voor- en 15 versnellingen achteruit. De bak heeft vooruit vijf groepen en zes trappen binnen één groep. Maar liefst 17 versnellingen vallen in het voor het werk belangrijke snelheidsbereik.

Rijstrategieën

Tegen meerprijs plust Deutz-Fahr deze bak op tot de RC-shifttransmissie. Deze heeft dezelfde bak, maar dan met veel meer ingebouwde schakelautomatiek. Zo heeft de RC-shifttransmissie drie rijstrategieën: manueel, halfautomatisch en volautomatisch.  Naast de powershiftbakken kan de 6-serie natuurlijk ook als traploze TTV geleverd worden.

In de 6-serie maakt Deutz-Fahr voortaan zes zescilinders. Deze trekkers leveren een maximumvermogen van 115 kW  tot 166 kW (149 tot 226 pk). De 7-serie telt slechts twee modellen die 166 tot 181 kW (226 tot 246 pk). De trekkers doen het allemaal met dezelfde 6,1 liter zescilindermotor van Deutz. Komend voorjaar worden de viercilinders uit de 6-serie onder handen genomen.

Voorasvering

Verder heeft de fabrikant de voorasvering vernieuwd. Voortaan is die voorzien van twee lange draagarmen die aan de achterkant scharnieren. Aan de voorzijden zitten dan twee hydrauliekcilinders die voor de feitelijke demping zorgen.

internet_resize

Deel dit bericht via:
Facebook Twitter LinkedIn Email

Reacties zijn gesloten.